Gör så otroligt ont
21.11.2019
Hej! Jag har ett problem.
För cirka 2 år sedan (då jag var 16) förlorade jag min oskuld med min dåvarande pojkvän. Då kändes det bra och jag njöt av sexet. Men för cirka 1 år sen så gjorde vi slut och nu från typ 3 månader tillbaka har jag en ny pojkvän. Han är verkligen världens bästa och tar hand om mig. Men problemet är sexet. Det gör för ont för mig att ha sex. Jag får en känsla av att nån kör in en massa knivar i mitt underliv och det bränner jättemycket. Jag blöder alltid efter också även fast vi bara kunnat ha sex i kanske 10-15 sekunder. Jag blir alltid jättevåt så det är inte det som är problemet och hans underliv är normallängd. Hur ska jag göra? Vill ju kunna ha sex på samma sätt som förut men det går inte för det gör för ont. Anonyym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2019
Hej.
Jag förstår att det orsakar problem för dig och er parrelation att sexet gör ont. Det är någonting som absolut bör kollas upp så ni kan ta reda på orsaken.
Jag rekommenderar att du besöker en ungdomsmottagning så du får tala med en gynekolog eller en barnmorska om dina besvär. Det är inte normalt att det gör så ont, och inte heller att du blöder i samband med sex, så man måste kolla upp vad det beror på. Om du i något skede har haft oskyddat sex så bör man också testa dig för könssjukdomar.
Det är nästan omöjligt för mig att ge svar på vad din smärta och dina blödningar beror på, så kontakta en ungdomsmottagning så får de kolla upp saken.
Kram
Tessi