Han
09.07.2020
Hej, jag träffade världens finaste kille i november förra året. Vi hade en grej och gillade varandra mycket men vi hade småbråk men blev alltid samms efter åt men mn könnde att allt inte var rätt. Vi träffadest bara på fester eftersom vi båda hade mycket med jobb och skola + är väldigt blyg. Jag gillade honom verkligen och han sa massa saker att han inte skulle lämna mig osv . Men ni i februari sa han att han inte längre hade könslor för mig och jag gick i kras. Allt inom mig gick sönder fast vi inte var något officielt eller träffadest regelbundet men det vi skickade var så speciellt. Mina känslir hade utvecklats till att jag blev kär i honom men han inte i mig. Nu har det gått 5 månader och jag är inte över det. Han har hittar någon ny å det skär i mig. Hur kommer jag över någon som jag inte haft ett förhållande med men är kär i. Snälla ge tips på hur jag kan få honom tillbaka Tjejen som aldrig kommer över ha

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.07.2020
Hej!
Jag kan förstå att det är jobbigt! Tycker man om en person så gör man det – det är ingen skillnad ifall man har varit tillsammans officiellt eller inte. Så du får vara ledsen över att det tog slut. Tillåt dig själv att vara ledsen.
Tips på hur man går vidare – gör saker som du mår bra av och umgås med människor som ger dig energi. Prata med någon vän om hur det känns – det kan hjälpa enormt mycket av att bara säga högt hur man känner.
Du nämner också i din fråga att du skulle vilja ha tips på hur du ska få tillbaka honom – tyvärr så finns det inget magiskt sätt som kan göra att hans känslor ändras. Acceptera att han känner så som han känner, du kan inte kontrollera det. Ibland så är inte känslor ömesidiga, det gör ont men man kommer också över det. För dig själv så är det bäst att gå vidare, du förtjänar någon som tycker om dig och vill vara med dig!!
Ta hand om dig!
Kram, Ida