Han gjorde slut
14.01.2020
Hej! Jag kan säga att jag mår så jävla dåligt just nu att jag känner att jag bara vill sitta o gråta tills döds. Jag va ihop med en kille i 4 månader nu och vi ha gjort slut. Han kände att han tappat känslor pga att han inte blev hård under vårt första sex och för att han tänkte på andra tjejer medans vi va med varandra. Han gjorde slut med mig via snap vilket är fel tycker jag. Jag är liksom kär i denhär killen jag vet att det kommer gå över men varför är han så elak mot mig och gör slut med mig via snap Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.01.2020
Hej,
Jag förstår att det känns helt hopplöst just nu. Precis som du skriver så kommer det inte alltid att kännas så, men just nu gör det det, och då finns det inte så mycket annat du kan göra än att låta det göra ont.
Det var verkligen fegt av honom att göra slut över snap, och inte ha modet att ens träffa dig och berätta det. Han kan ju inte rå för det han känner - lika lite som du kan rå för vad du känner, MEN man har ändå ett ansvar för hur man behandlar andra människor och du har all rätt att vara arg och besviken över sättet han valde att göra slut. Antagligen var det ju för att han visste att du skulle bli ledsen och han inte ville se det - eftersom ingen människa vill vara anledningen till att någon annan är ledsen, men det var omoget av honom att inte kunna säga det face to face.
Försök att komma ihåg att DU inte har gjort någonting fel. Det att han inte blev hård då ni skulle ha sex beror inte på dig utan på honom och vad som pågår i hans eget huvud.
Håll huvudet högt. Det är hans förlust -inte din. Du har gett allting du kunnat men ibland fungerar det ändå inte, och det är egentligen inte någons fel, men man har alltid ansvar för hur man behandlar andra - så du har all rätt att vara arg och ledsen på honom för att han inte förstår det.
Du har all rätt att vara ledsen. Det gör ont då det inte går som man vill, och då man blir sviken av någon man verkligen tycker om. Men du kommer att ta dig ur det. Just nu behöver du göra saker som du mår bra av, träffa vänner, prata med någon som lyssnar och förstår. Du kommer att återhämta dig och bli hel igen.
Skriv om det finns någonting vi kan göra <3
Kram
Tessi