Han öppnar inte min snap
17.10.2021
Har snapat med en kille i några dagar, men enda sedan vi började skicka åt varandra har han varit dryg med att öppna mina snapar. När han väl svarar skickar han alltid snällt. Men både idag och igår har han inte öppnat min snap på 8-9 timmar, (jag kan även se att han har varit inne på snapchat under tiden…). Vi har planerat att ses och det verkade han positivt inställd på.
Själv är jag otroligt intresserad av honom, blir så glad när jag ser att han har skickat något åt mig, och kunde aldrig vänta 9 timmar utan att öppna hans snapar!
Betyder detta att han inte är intresserad tillbaka?
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
22.10.2021
Hej,
Det är mycket förståeligt att du blir orolig när personen du är intresserad av öppnar din snap med en fördröjning - särskilt när du själv faktiskt ser fram emot hans snaps och du är intresserad av honom. Eftersom jag inte vet hur länge ni har känt varandra innan ni började snappa, eller vad er historia annars är, är det lite utmanande att tolka om den här killen är intresserad av dig eller inte och vad hans snapbeteende beror på.
Det är möjligt att han snappar med många personer, och att dina snaps kommer sig bort bland andra snaps ibland och han av den anledningen inte öppnar dem så fort. Dock skulle den typen av förklaring också tyda på att han inte sätter så mycket uppmärksamhet vid dina snaps.
Like möjligt är det också att han inte vill öppna dina snaps i brådska när han håller på med annat – bara då, när han har tid att fokusera på dem och svara på ett bra sätt. Kanske vill han bara öppna dina snaps i stunder när han vet att han kan svara dig med någon najs bild tillbaka eller fokusera bättre på vad han skriver, inte sådär "bara i förbifarten".
Du berättar att när han svarar dig så gör han det trots allt på ett bra sätt och att ni bestämt att träffas, vilket han också var positivt inställd till. Det här berättar ganska klart att han nog är intresserad på nåt sätt. Om ni inte känner varandra så bra ännu, så kan det vara att han bara vill vara lite försiktig eller att han är nervös, vilket kan vara orsaken till att han inte snappar så aktivt med dig (men ändå svarar bra när han svarar).
Om jag var du så skulle jag bara fortsätta undersöka det ni har, och inte ge upp. Fortsätt snappa med varandra på samma sätt och försök att inte oroa dig i onödan eller börja tolka in saker i hur aktivt han svarar eller när han är aktiv och inte. Jag tror att du kommer få klarhet i saken så småningom, när ni träffas och lär känna varandra bättre.
Lycka till!
Kram, Piia