Hopp om kärlek
12.05.2020
Hej Decibel!
Ett år sen så träffades jag 23 en kille 27 på en fest som jag gillat länge. Vi båda pluggar på universitetet men på olika program. Den kvällen så smsade han mig och frågade vart jag var och när klubben vi var på stängdes så följde jag med honom hem. Nästa morgon så låg vi kvar i sängen och myste tills kl var 14 på dagen. Jag ska vara ärlig och säga att one - night stand inte är min grej egentligen och jag kände enorm skuld och ville gå tidigt på morgonen men han ville att jag skulle stanna. Sen gick jag och efter det har jag tänkte mycket på honom. Vi har setts på gemensamma fester och har inte haft någon mer kontakt. Han är fortfarande singel och jag med. Dock har jag sett en tjej från hans klass kliva ur hans bil. Men då detta skedde vid vårat universitet och de bar på saker som såg ut att ha med skolan att göra så brydde jag mig inte mer om det. Senare under julen när vi hade gemensam träff på universitet så gick han fram till mina kompisar men totalignorerade mig. Jag satt med ryggen mot honom och ville vända mig om men och prata vågade inte. Jag har en enorm lust att skriva till honom nu och försöka fortsätta på det vi avslutade. Jag har fortfarande starka känslor för honom. Som sagt är jag inte en tjej som gillar one - night stand och vill gärna vara i seriös men han fick förmodligen fel uppfattning av mig den kvällen. Min tanke var att jag tycker om honom så mycket och att jag kanske inte får fler tillfällen att umgås med honom. Hur ska jag göra ? Är detta en hopplös situation? K

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.05.2020
Hej!
Vill du lära känna honom bättre? Om svaret är ja på den frågan så ska du inte tveka att ta kontakt. Ta mod till dig och skicka till honom. :)
Det är skrämmande att ta kontakt med någon man gillar, och det är helt okej. Ifall det skulle vara så att han vill bara vara vänner, så vet du det och kan gå vidare. Men det kan också vara att han tänker precis så som dig, och vill lära känna dig bättre.
Va dig själv och lycka till! :)
Kram, Ida