Jag och min flickvän har problem
20.03.2020
Hej, jag har en flickvän och vi får inte sova för min mamma före jag är 16 och jag är 15nu men det är som att hon inte orka längre hon har sagt att hon hatar min mamma när vi inte får sova vad ska jag göra för att få det och gå bra för hon tänker inte på något annat en det där.

Ungdomsinformatör Ida svarar
20.03.2020
Hej!
Din mamma har trots allt sagt när ni kommer att få sova tillsammans, vilket är bra - då vet ni när det kommer att ske. Jag kan helt och hållet förstå att det är jobbigt att bara vänta på det. Du och din flickvän kan tyvärr inte göra så mycket annat åt det än att acceptera det.
Utgående från din fråga så förstår jag det som att du tycker det är jobbigt att din flickvän har hakat upp sig på det, så prata med henne om det. Situationen blir varken löst eller lättare av att din flickvän uttalar sig så om din mamma. Ibland måste man bara bit i det sura äpplet, man kan inte alltid få som man vill.
Vad anser du om din flickväns agerande? Är det meningen att ni ska vara tillsammans så klarar ni nog det tills du fyller 16 år. Kom ihåg att du får berätta hur du känner och vad du tänker!
Ta hand om dig!
Kram, Ida