Kan jag få ett svar snälla?
04.12.2019
Hej, jag Har typ ett problem jag är i ett förhållande och Har en slags fetish och det är "wet sex" alltså när man Har sex att man "leker med urin" att man t.ex kissar varandra i munnen och på varandra då man Har sex och jag skulle vilja göra det med Min flickvän Men jag vågar inte fråga om hon vill det! Hur ska jag göra!!?? Emil

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.12.2019
Hej.
Jag kan föreställa mig att situationen är lite problematisk. Den fetisch du har är inte direkt ovanlig, men det som är ovanligt är kanske att vara så pass medveten om den i din ålder. Som med alla former av fetischer så kan vissa finna det upphetsande medan andra tycker att de är obegripliga eller rent av motbjudande.
Det är synd att din ålder skall spela en roll i detta sammanhang, men tyvärr så tror jag ändå att den gör det. Skulle du vara vuxen och leva i ett fast förhållande med en partner som du känner väl så skulle jag uppmuntra dig att föra det på tal på något sätt, och givetvis kan jag inte veta någonting alls om hur ert förhållande ser ut till din partner du har just nu, men jag tror att det är ganska ovanligt att man i den åldern har tänkt på detta som ett alternativ - mest för att sex i största allmänhet ännu är spännande och därför helt tillräckligt bara som sådant.
Det du kan göra är att diskutera ämnet i största allmänhet och se hur din partner reagerar på det, kanske försöka kolla upp vad hen har för inställning  och om hen har några egna fetischer som kunde göra det lättare för hen att eventuellt acceptera din. Men jag tror att det kan vara lite riskfyllt att bara föreslå det eftersom det trots allt av många uppfattas som obehagligt.
Det betyder INTE att jag tycker att din fetisch är någonting du skall försöka motarbeta eller behöver skämmas över. Alla människor går igång på olika saker och det gör oss till dem vi är. Du är långt ifrån ensam om ditt intresse, men jag tror att det kommer att bli lättare för dig att hitta andra likasinnade då du blir lite äldre (eller rättare sagt då dina jämnåriga blir lite äldre - så att de hinner upptäcka de lite speciellare sidorna av sin sexualitet).
Ta hand om dig!
Kram
Tessi