Kär eller?
03.03.2020
Hej...
Jag är tyckt om nån i 5 år nu...
Sen jag var 9 år och nu är jag 14...
Jag vet inte varför jag tycker om honom för han är egentligen ganska barnslig och inte är han ju som jätte snygg eller jag tycker han är ganska snygg men han är som inte sådär att alla typ tycker han är det...
Men alltså jag är bara fast av nån orsak.
Jag vet inte om jag är kär eller inte? Låter det som om jag är det?
Jag tycker bara så mycket om honom och blir glad då jag ser honom.
Jag vill inte va ihop med nån annan och om jag inte får honom så vill jag inte vara ihop med nån alls!
Så tror ni att jag är kär eller hur är det?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.03.2020
Hej.
Många gånger kan det vara svårt att veta var gränsen går mellan att man tycker om någon, är intresserad eller kär. Och egentligen spelar det kanske inte så stor roll vilken titel man lägger på det - för känslor lever hela tiden. Från att man "bara" har varit intresserad så kan det utvecklas vidare till att man blir kär då man lär känna personen bättre. Olika människor kan också mena lite olika saker med de ord man använder eftersom man lägger in olika betydelse i dem.
På basen av det du skriver så tycker jag att det låter som att du är kär i honom. Speciellt det att du blir glad av att se honom, och att han är den enda du är intresserad av att bli tillsammans med.
Så det är nog bara att fortsätta sträva mot det. Försök att ta kontakt med honom och lära känna honom bättre, då kan du också lättare upptäcka vad han känner för dig.
Kram
Tessi