Kärlek
23.09.2021
Hur ska jag göra när jag har försökt bli tilsammans med en tjej och försökt varit med varandra och gjort saker med varandra och spenderat mytcket tid med varandra och vi har försökt 5 gånger men det går inte och det är mitt fel för att jag varit osäker på mig själv vad jag vill men jag vet att jag kan bättre och vill ge det en chans till men hon vill inte och hon bryr sig inte i mig längre och ingnorerar mig bara Noname

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.09.2021
Hej,
Då det handlar om relationer, egentligen vilken relation som helst, så är kommunikation det allra viktigaste. Om man inte talar med varandra så leder det lätt till att det blir missförstånd och då finns alltid risken att någon blir sårad och drar sig undan.
Du skriver att du vill försöka på nytt. Jag vet ju inte vad det är som har gått fel de tidigare gångerna, och om det faktiskt beror på dig som du skriver eller på någonting helt annat. Du skriver att hon nu bara ignorerar dig och inte längre bryr sig. Jag tror inte att hon har slutat bry sig, men det är möjligt att hon avsiktligt ignorerar dig om hon har blivit sårad eller om hon upplever att du har varit otydlig med vad du vill? Jag har ju ingen aning om vad det är som har hänt mellan er, men jag tror att din bästa möjlighet är att försöka kontakta henne och fråga om ni kan ses. Då kan du försöka förklara vad du känner, och kanske varför det har gått fel tidigare eller på vilket sätt du tänker dig att det kan gå bättre om ni försöker på nytt.
Sen är det ju upp till henne om hon vill försöka flera gånger eller om hon faktiskt har tappat intresset för dig. Man kan inte rå för vad man känner eftersom det till väldigt liten del är viljestyrt. Men som jag ser det så är din bästa chans att du får tala med henne i lugn och ro och berätta vad du känner.
Lycka till,
Kram,
Tessi