111
25.05.2020
Hej! Jag har ett problem som jag gärna vill ha hjälp med. Jag runkade av en kille här om dagen. Men han var helt torr det gick liksom inte att runka då det var så torrt. Vad ska jag göra? tjobben

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.05.2020
Hej.
Om det är som du beskriver så är det bra om man har nån form av glidmedel till hands. Antingen ett "riktigt" glidmedel eller t.ex. en olja. Även om det inte skulle handla om att det är torrt så kan det vara kul som omväxling med glidmedel eftersom det känns lite annorlunda.
Har man inte tillgång till glidmedel så har man oftast tillgång till saliv. Att spotta i handen och använda det som glidmedel fungerar inte lika bra som olja eller riktigt glidmedel, men om alternativet är att det är väldigt torrt så är det ändå bättre än ingenting alls.
Kram
Tessi