20 år äldre
15.08.2017
Hei. Olen tavannut miehen joka on 20 vuotta minua vanhempi. Hän on pitkä, kome ja näyttää nuoremmalta mitä on. Todella fiksu, kiltti ja hauska... En ole koskaan tuntenut näin ennen... Olemme olleet yhdessä noin 2 kuukautta. Kerroin kaikille että hän on 8 vuotta minua vanhempi ja pelkään jos he joskus näkevät sen he tietävät että on vanhempi. Mitä pitäisi tehdä? Blablablabla

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi svarar
16.08.2017
Hei,
Todennäköisesti vastaukseni ei ole sitä mitä toivoisit, mutta täältä se kuitenkin tulee.
Mielestäni poikakaverisi on sinulle liian vanha. En tarkoita että olisit välttämättä liian lapsellinen tai kokematon, vaan kyseenalaistan minkä takia aikuinen, lähes keskiikäinen mies hakee tytön seuraa. Mitä hän on tehnyt viimeiset 20 vuotta? Onko hänellä perhe? Jos on niin se saattaa vaikeuttaa tilannetta, ja jos ei ole niin sekin kertoo hänestä paljon.
Kirjoitat että olet muille kertonut että hän on sinua 8 vuotta vanhempi, ja pekäät että jos he tapaavat niin saavat tietää että hän on paljon vanhempi. Miten sinä ajattelit tämän hoitaa? Pitää hänta/teidän suhdetta piilossa muilta? Jos sinulla on tarve valehdella uudesta poikakaveristasi sinun läheisille niin ehkä hän ei ole sinulle oikea. Jos hän tosiaan merkitsee sinulle jotain (ja sinä hänelle) niin tahtoisit varmasti jossain vaiheessa esitellä hänet ystävillesi/perheellesi?
Yleensä suhteet missä ikäero on näin merkittävä eivät kestä, juuri sen takia että osapuolten elämänvaiheet ovat niin kaukana toisistaan. Ymmärrän täysin että vanhempi mies natuttii nuoren naisen kiinnostuksesta. Todennäköisesti saat hänet tuntemaan itsensä nuoreksi, ja "kielletty hedelmä - asetelma" on varmaan jännää teille molemmille mutta onko teillä mitään yhteistä?
Tiedän että vastaukseni kuulostaa julmalta, sillä olet ihastunut ja hän tuntuu jännältä, mutta yritä kuitenkin ajatella asiaa kylmästi - millaista suhdetta sinä haluaisit, millaisen tulevaisuuden? Ja onko hän todella oikea henkilö sinulle jos et uskalla kertoa asiasta edes sinun läheisille. Luulen että tiedät miten esim. vanhempasi ja ystäväsi reagoisivat, ja juuri tämän takia et haluaisi kertoa heille asiasta.
En tietenkään haluaisi kuulostaa ilkeältä, en tunne sinua mutta tahdon parastasi.  Jos olisit läheinen ystäväni/siskoni/tyttäreni olisin kuitenkin huolissani sinusta ja uskon että löytäisit toimivamman parisuhteen jos kumppanisi olisi samanikäinen kuin sinä.
Terveisin
Tessi