Är det mig det är fel på?
10.05.2019
Hej!
Jag vet inte riktigt om det hör hemma här men frågar allafall.
Jag dejtade en lite äldre man och vi hade det så bra. Vi hade sex och det var första gången för mig. Morgonen därpå var allt bra mellan oss och vi skulle träffas så snart som möjligt igen. Det gick nån dag utan att han hörde av sig(vilket han brukar alltid göra och jag ville inte vara den desperata) och sen efter två dagar har gått så hör han av sig ”Jag tror inte vi ska ses mera,det är inget fel på dig.”
Bara sådär,utan förklaring. Jag har frågat varför så jag kan gå vidare men han ignorerar mig.
Jag fattar inte heller att han måsta skriva,inte ringa eller träffas. En man som ha en exfru samt två barn.
Det har gått snart 2 månader sedan dess och jag vill inte dejta någon annan då jag tycker ännu om honom.
Han har inte blockat mig någonstans,bara vägrat svara så jag har gett upp men kan inte sluta tänka på honom.
Har ni någon aning varför han gjorde så?
Och hur går man vidare med livet?
Jag tror aboslut det är mig det är fel på.
Vi hade dejtat i nästan 4 månader och så mitt i allt skriver han det EFTER vi hade sex. Marina

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.05.2019
Hej.
Jag är verkligen ledsen att du behövde vara med om detta. Han låter ju på basen av det du skriver väldigt omogen. En vuxen människa avslutar ju inte ett förhållande per telefon, i all synnerhet inte om man nyligen haft sex för första gången. Att han dessutom ignorerar dig då du ber honom förklara tyder ju på att han är riktigt feg.
Nej, jag tror inte att det beror på dig. Jag förstår absolut att det är svårt att gå vidare och sätta punkt för denna relation då han bara stack utan att ge någon förklaring. Men det enda rådet jag egentligen kan ge dig är att antingen skicka till honom, eller söka upp honom face to face och be om en förklaring, eller att helt enkelt släppa det och konstatera att han skötte det dåligt. Man kan inte rå för hur man känner det, han kan inte rå för det om han helt enkelt inte är intresserad - lika lite som du kan rå för att du ännu har känslor för honom. Men han borde ha skött det bättre - och du förtjänar bättre än så.
Försök att inte slösa mer tid på någon som han, utan sörj istället klart och ge sedan någon annan en chans. Det finns bättre typer än han.
Kram
Tessi