Är hon rätt för mig?!
27.11.2019
Jag har en fråga om hur jag ska göra nu? Jag och min tjej har varit tsm i ca 1 år nu och allt var bra ända tills en månad tbx. Jag och hon vet inte riktigt vad som har hänt mellan oss två men någonting har absolut hänt. Vi pratar inte som vi brukade och vi är typ aldrig med varandra. Jag börjar vara orolig om det skulle vara så att hag borde göra slut med henne, fast jag älskar henne ännu. För blir sårad gång på gång men är fortfarande osäker på om jag ska göra slut. Jag vill att det här ska fixa sig men vet inte hur jag/vi ska kunna få det här problemet löst. Snälla kom med bra råd och tips! Orolig tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.12.2019
Hej!
Det kan vara att känslorna har svalnat för er båda, men det kan vara att ni bara har en period då ni båda är trötta speciellt nu under hösten så kan många människor känna att de upplever en ”deppigare” period.
Fundera över vad du känner. Vad är det som du älskar hos henne? Hur mår du i ert förhållande? Finns det något som du saknar? Kunde ni lösa problemet, och vad borde ni göra för att lösa det?
Ni har varit tillsammans en lång tid och det kan vara svårare då att ta beslutet om att göra slut, eftersom man har tillsammans planerat framtiden. Du har varit van vid att ha kontakt med henne i ett år, hon har varit en del av din vardag. Men ifall du kommer fram till att du är olycklig i ditt förhållande och bestämmer dig för att göra slut, så kommer du att klara av det. Tiden efter breakupet brukar vara jobbig, men kom ihåg att det blir bättre.
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida