Distansförhållande
19.11.2017
Hej! Jag är jättekär i en kille och han är också kär i mig! Vi skulle vilja vara tillsammans men vi är rädda att det inte funkar för vi bor ganska långt borta från varandra vad ska vi göra? Båda två går och funderar på detta nästan hela tiden! Vi vill så gärna vara tillsamans men problemet är att vi bor en bit i från varandra och kommer inte kunna träffa varandra så ofta! Snälla hjälp mig! En tjej på 14 år Kär

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.11.2017
Hej, kära du :)
Ljuvligt att vara kär, den bästa känslan i världen. Men lite orolig blir jag när jag läser din fråga.Du skriver inte hur långt ifrån varandra ni bor, inte heller hur ni har träffats. Om det är frågan om typ ett par hundra km eller liknande så brukar det nog gå att ordna, men om ni bor i olika länder kan det ju vara lite svårare.
Jag ber om ursäkt om jag missförstår nu, men ni har väl inte träffats på nätet? Vi får in så jätte många som träffat någon på nätet och som är jätte kära, men som det sen visar sig att ena parten inte alls är i tonåren utan någon mycket mycket äldre. Som sagt var, jag ber massor om ursäkt om jag tolkar det hela alldeles fel nu, men jag fick bara en känsla av att det eventuellt kunde vara såhär. Enbart av omtanke om dig tar jag upp detta <3
Men om jag har helt fel, och ni har träffats IRL, så är det ju faktiskt ett problem om man har långt mellan sig och ändå vill vara tillsammans. Men man brukar ju säga att allt går om man vill tillräckligt, så helt omöjligt ska det ju inte vara. :)
Nu vet jag ju inte desto mera om hur ni träffats och liknande, kanske ni varit på något läger eller tillställning där ni träffats, eller kanske ni bor ganska nära ändå och har träffats på en dans någonstans. Någon sorts gemensam sak/ställe har ni ju säkert, eftersom ni hittat varandra. Kanske ni kan försöka hitta sätt att träffas och umgås via det ni har gemensamt? Om det ändå är så långt att det blir frågan om att övernatta så kan det ju hända att era föräldrar inte är så där jätte positiva åtm i början.
Det kan ju vara svårt att få ett förhållande att fungera om man inte har möjlighet att träffas så ofta, men det finns ju skype och andra liknande metoder. Men lite andra utmaningar är det ju mot om man har möjlighet att träffas varje helg åtminstone.
Sätt gärna i kommentaren om jag missförstått allt, men det känns lite osäkert då du inte har så jätte mycket detaljer i din fråga.
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna