En pojke
28.12.2013
Hej! Det är så att jag har haft "på g" me en pojke en lite längre tid, men nu för någon vecka sedan skrev han till mej att han inte tyckte om mej till 100% längre och att han inte ville skicka med mej längre. Nu lite senare har jag fått reda på att han inte alls har tyckt om mig alls den tid vi skickat men ändå har han hållit på med ååå due såå snygg och ja vill ha dej här jusd nuu! Å allt som hjärtan pussmunnar och allt sånt men mittiallt kan han bara en sån dummis han har b.l.a sagt at jag är liten konstig och dålig att sjunga! Vet inte vad jag ska göra så hjälp! Olycklig

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.12.2013
Hej, kära olycklig
Jag kan sååå förstå att du är besviken på honom och ledsen :( Han verkar vara en skit, ursäkta ordvalet. Tyvärr så kommer det en del grodor emot oss på vår väg genom livet. Men det är bara att gå vidare och strunta i sådana. Man lär sig efter hand att känna igen tecknen, så kanske man märker tidigare att denna kille inte är något att lita på och så kan man själv avsluta innan han hinner såra en. Jag vet inte vad det beror på att vissa är sådär. Kan det vara dåligt självförtroende i bottnen som gör att de får ut något av att trycka ner andra, eller ÄR de helt enkelt sådär elaka av naturen att de tycker att det är ok att först låssas vara så kär så kär och sen mittiallt svänga kappan på det där sättet och dessutom börja sprida elaka rykten, det är mycket lågt :(
Mitt råd är att du raderar ut honom från dina tankar, jag vet att det inte är så lätt, men han är absolut inte värd att kasta mer tid på. Det finns andra killar där ute som bara väntar på sin tur hos dig, killar som har bättre förstånd än denna skrutt.
Försök hitta på roliga saker med kompisar, ha filmmys med romantiska komedier och massor med godis, eller hemma spa med ansiktsmask mm eller gå på bio och se en rolig film, läs nån bra bok. Vad som helst som kan blanda bort dig lite så du kan förpassa skrutten till det förgågna.
Stor kram från ungdomsinformatören Sanna