Flickvän och penis
24.11.2022
Hej decibel ja e en kille på 15 som har ett problem min tjej tycker ja har för stor penis vad ska ja göra XXX

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2022
Hej,
Eftersom jag inte vet hur stor din penis är så kan jag inte uttala mig om huruvida den är större än genomsnittet, men det spelar egentligen inte heller någon roll utan det som spelar roll är att din tjej upplever att den är för stor. Då antar jag alltså att du/hon avser att den är för stor för att ni skall kunna genomföra samlag eller så stor att det gör ont för henne?
Det är ganska ovanligt att penisen skulle vara så stor att det inte skulle gå att genomföra ett samlag, men givetvis måste man tänka sig för och vara medveten om hur man använder sin penis om den är stor eller om det orsakar smärta för ens partner.
Ofta är det killar själva som skapar tron att ju större penis desto bättre - men det de kanske sällan tänker på är att det finns vissa ställningar eller former av sex som blir svårare eller helt enkelt inte går att genomföra på samma sätt om penisen är väldigt stor. Både oralsex och vaginalt sex kan vara en utmaning om penisen är större än genomsnittet, för att inte tala om analsex.
Så det du behöver tänka på då du skall ha sex med din flickvän är att hon måste vara tillräckligt upphetsad innan du försöker komma in i henne. Då tjejen blir upphetsaad så vidgas slidan och blir lite djupare. Om hon nu har "negativa" erfarenheter av att det t.ex. har gjort ont då ni har försökt ha sex så måste ni ha tålamod och ta det långsamt och försiktigt för att hon skall slappna av ordentligt. Om hon är rädd att det skall göra ont så kommer hon att spänna sig vilket kommer att leda till att musklerna i underlivet är mer spända och då kommer det att göra mer ont.
Så börja med långt förspel och fokusera på att göra det skönt för henne. Använd gärna glidmedel så att friktionen minskar och det går lättare för dig att komma in i henne då det är dags för det. Det är viktigt att du förstår att det att hon kanske spänner sig inte är viljestyrt - så det är ingenting hon själv kan bestämma över. Om hon känner sig trygg och vet att hon kan lita på dig så kommer hon att slappna av. Det innebär att du skall ta det långsamt och läsa av henne hela tiden. Du får också räkna med att sedan då du kommer in i henne så kanske du inte kan komma in helt och hållet direkt om det inte finns plats för dig, så försök lära dig läsa av hennes ansikte och hennes miner så att du kan se om du skall sakta ner eller backa (om ni inte kan tala om det rakt ut alltså.)
Jag tror absolut att detta är någonting som går att lösa, och som kommer att lösa sig med tiden men ni får ha lite tålamod.
Kram,
Tessi