Gillar han mig? HJÄLP
06.12.2018
Hej!
Jag har ett problem. Jag gillar en kille som jag höll på med förra året innan jag blev tillsammans med mitt ex.
För några månader sen fick jag och den här killen kontakt igen och pratade en hel del under ca 1 veckas tid och vi träffades en hel del också då vi umgås med samma personer.
Sen slutade han dock prata med mig helt från ingenstans....
Vi har knappt pratat sen dess och han tittar knappt på mig när vi ses, vilket är aldrig längre.
De har dock kommit fram nu att under den här perioden som vi pratade dagligen, hade han och hans tjej (han har tjej) paus eller något likande, de va på utkanten men sen när de blev bra mellan de igen blev jag luft och jag förstår inte varför.
Mina vänner tror att de kan vara att de finns något kvar emellan oss? (När vi pratade såhär mycke var jag tillsammans med mitt ex)
Jag vet int vad jag ska tro...jag vill att han ska gilla mig men han har förhållande och pratar inte med mig.
Vad betyder detta? Vad ska jag göra? Hjälp mig snälla Kärtjej99

Ungdomsinformatör Ida svarar
07.12.2018
Hej!
Om jag förstår det här rätt nu så har du fått reda på att att han hade kontakt med dig under en tid när han och hans flickvän hade paus och när de blev tillsammans igen så avbröt han kontakten med dig. Det som är viktigt att komma ihåg här är att han valde att bli tillsammans med henne igen, och om de blev tillsammans igen så borde det vara så att han har känslor för henne.
Anledningen till varför han hade kontakt med dig under den tiden kan vara olika, en anledning kanske var för att han tyckte om att prata med dig som vän. Eller att han kanske kände sig ensam och vill prata med någon. Att han sedan behandlar dig som luft är inte helt schysst. Man kan ändå vara kompisar, hälsa på varann och prata.
Så kanske det är värt att tänka på om det gör dig gott att ha honom runt dig om han får dig att känna dig som luft. Ska en god vän eller pojkvän få en att känna så?
Hoppas detta svar gav dig lite svar! Ta hand om dig!
Kram, Ida