Gillar jag honom fortfarande?
21.12.2018
Hej Decibel. Jag har en ganska allvarlig fråga enligt mig,jag undrar nämligen om jag fortfarande är kär. Jag har en kille som är 3 år äldre än mig och vi har varit tillsammans i cirka 5 månader nu. Men vi har nu på sista tiden börjat tjafsa om småsaker och vi hade precis vårat första stora bråk...och efter det så TROR jag att jag börjat tappa känslor. Vilket ja verkligen inte vill,han va min första kyss,mitt första hångel,mitt första sex,så skulle kännas så fel att lämna honom... HJÄLP MIG!! Anna

Ungdomsinformatör Ida svarar
27.12.2018
Hej!
Ställer några frågor här åt dig som du kan fundera över som kanske ger dig lite klarhet i vad du känner. Vilken känsla får du när du är med honom? Längtar du till ni skall träffas? Om han rör dig eller om ni kysser, hur känns det?
Om du på nått känner att du inte vill eller att du tycker det inte känns som förr, så kan det mycket väl hända att dina känslor har svalnat. Man kan inte styra sina känslor, och du ska verkligen inte lämna kvar i förhållandet om du inte har känslorna kvar. Fastän hur fantastiskt han är och att han var din första kyss, första hångel och första sex, så måste du tänka på vad du känner just nu.
Det är absolut inte fel att lämna honom om du inte är kär i honom. Du måste tänka på ditt eget välmående. Ett förhållande utan kärlekskänslor kommer i slutändan att tära på er båda..
Ta hand om dig!
Kram, Ida