Gratis psykologer utom Klaara?
21.04.2019
Min pojkvän har lite problem med dåligt mående och han har börjat dricka mer än vanligt, vi båda är överens om att han borde tala med en proffessionell, men han är för gammal för att gå till Klaara. Finns det andra gratis psykologer han kunde gå till?
Camilla Pitkanen3

Psykiatriska sjukskötaren/psykoterapeuten Camilla svarar
29.04.2019
Hejsan!
Han kan vända sig till Horisonten om han fyllt 25 år eller ska fylla i år. Horisonten består av två enheter, den ena sidan erbjuder  stöd vid psykiska  problem och då är den avsedd endast för Vasabor. Endast med betalningsförbindelse från en annan kommun får man går där då. Den andra sidan erbjuder  gratis stöd vid beroendeproblematik och den vården kan man söka om man är bosatt i någon av dessa kommuner: Storkyro,Laihela, Kaskö, Korsnäs, Kristinestad, Malax, Korsholm, Närpes och Vörå.
Tidsbokning till Horisonten är må-fre kl.10-12 på tel.nr: 06-3252800 eller via nätet på adressen www.vaasa.fi/sv/horisonten
Lycka till!
Hälsningar Camilla