Hallo
14.05.2020
Hej jag har en stor vit fläck på snoppen den är inte torr och den sticker inte ut och den kliar inte eller nåt och jag vill veta vad de kan vara för nåt om det kan vara farligt eller inte de har vart såhär i många månader men jag vill bara veta vad de kan vara

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.05.2020
Hej,
På basen av det du beskriver så tror jag helt enkelt att det är ett område som saknar pigment, sjukdomen kallas Vitiligo. Det är inte faligt och det smittar inte, men det kan vara bra att besöka en läkare för att försäkra sig om att det är det som är problemet. Ibland kan man också få en behandling för att undvika att det dyker upp på andra ställen på kroppen. Det är vanligt att de vita fläckarna finns i ansiktet, på händerna och i underlivet.
Så mitt råd är att du bokar tid till en läkare som kan ta sig en titt och ställa diagnos.
Kram
Tessi