Hjälp
07.09.2019
Hej! Nu är det så att jag träffar en kille och vi är ganska nära på att bli ihop. Jag undrar hur jag skall berätta för mamma och pappa om honom för jag är väldigt blyg och känner mig obekväm att prata om sånt med dom. Tips? .

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.09.2019
Hej!
Vad roligt att du har träffat någon som du gillar. Förstår helt och hållet att det är spännande och en aning obekvämt att berätta det till föräldrarna, men grejen är den att dom antagligen bara kommer att bli glada för din skull. Bara en fråga till dig här att vad är det som du oroar dig för? :)
Det kan vara enklare ifall du berättar åt en förälder till en början. Du kan också bara skicka ett meddelande ifall du vill. Ifall du inte vill att de skall ställa massa frågor utan du vill bara meddela om att du har träffat en kille, så kan du be dem att inte ställa frågor precis just nu utan att du ville bara berätta det till dem. Du behöver inte berätta allt, bara det du känner för och det du vill berätta.
Lycka till och ta hand om dig!
Kram, Ida