Hur kommer man över en kille?
28.07.2015
Hej decibel!
Just nu ligger jag och gråter åt en jävel. Förstår verkligen inte hur jag kan gråta åt en idiot som har behandlat mig helt piss. Egentligen borde jag försöka sova nu men jag måste försöka skriva av mig för jag mår helt piss. De e andra gången jag har blivit helt lämnad och dissad av en kille. Jag brukar oftast aldrig gråta, gör ja det så är det för en person som jag tyckt om väldigt mycket. Nu e det såhär att jag och en kille var tsm en kort stund för ganska så länge sen men sen tyckte han att vi kände inte varandra så bra så jag gick ju med på då att vi kan vara vänner o så ser vi sen hur vi gör, om det blir nåt då. Men nu har vi bara varit vänner (vi har myst ganska mkt i sängen ändå) ända tills för några veckor/dagar sen då ja märkte nåt var konstit. Han skriver inte lika ofta, han vet att jag inte tycker om att han dricker ibl men han bryr sig inte o för några dagar sen hade han till och med lyft upp någon tjej (i fyllan säkert). Tycker inte om att han rör andra tjejer för lixom vi har ju ändå haft nåt mellan oss sen vi gjorde slut o när vi friade så var han ju mycket o hängde med andra tjejer oxå. Och nu frågar han hela tiden "Edu sur" o så säger jag att jag e mest ledsen för att han ignorerar mig och han bara "juuh" typ så. Han verkar inte bry sig. Och så blev han arg när jag inte slutade skriva när han skulle sova. Förut har han funnits där för mig hela tiden och lyssnat o han vet elr man kan säga att han vet allt om mig och jag har inte fått veta så jättemkt om honom. Själv har han sagt att han e en idiot. Jag är en känslig tjej och har jätte svårt att komma över killar har inte många vänner heller kanske för att jag är lite försiktig ibland. Jag försöker hitta min äkta kar för jag har börjat planera framtiden sådär smått fast jag vet att det är länge till det. Men det verkar int finnas nån kar och jag behöver nån som finns där för mig och älskar mig (inte familjen då). Trivs bra med killar så skulle bara vilja ha en killkompis som till slut blir min. Hoppas ni förstår mig, blev lite råddigt. Men nu kommer ja säkert bli typ av nå slags deprimerad igen för jag kan inte komma över en person som jag litat på och älskat. Tack för mig. Ledsenochensamtjej

Ungdomsinformatören Jenny svarar
29.07.2015
Hej vännen,
och tack för att du skrev till oss!
Inte en så lätt situation det där, och förstår att du är ledsen, men vi ska fundera på den lite tillsammans nu. Är lite osäker på att om du vill eller inte vill vara ihop med just den här killen...du säger att ni har haft det mysigt ihop och att det inte känns bra att han rör andra tjejer. Ni har ändå inte pratat om den här saken med varandra? Skulle säkert nu vara bra att göra det, ni båda förtjänar att veta det.
Bestämmer ni er för att bara vara vänner så är det säkert bäst att ni håller distansen, så ni inte mysar i sängen å sånt, men om ni båda känner att ni vill göra ett försök och vara ihop igen, så borde inga andra tjejer/killar involveras. Vänner kan man ju ha, men liksom att dra gränsen till ett ställe som känns bra för er båda då skulle vara bra. I ett parförhållande är det viktigt att man kan lita på varandra och att man kan prata öppet om sina känslor, så att man bl.a. vet att man får stöd även då man har nedförsbackar. Kan du alltså berätta om hur du känner och fråga om hans känslor? På något sätt verkar det nu som om han inte vilja binda sig med dig, utan vara fri för alla, men ändå inte släppa dig helt...jag vet ju faktiskt inte hur det är på riktigt, men en sådan känsla får jag av det här enligt det du berättar...
Å andra sidan berättar du att den här killen har behandlat dig dåligt, så är det faktiskt honom du vill vara med, är det killen som du drömmer om? Det tröstar dig kanske inte just nu så mycket, men det finns faktiskt många andra killar och säkert en rätt person som väntar på dig där ute och som behandlar dig just som du har tänkt att han ska göra -som det första alternativet. Du kan kanske inte glömma den här personen som du nu berättar om helt och hållet eftersom han har betytt mycket, men du kan nog hitta och förälska dig i någon annan med tiden.
Nu är det nog viktigast enlig mig att ni  bestämmer er för hurdant förhållande ni ska ha och sedan följa den vägen som ni bestämmer er för att följa.
Med vänliga hälsningar, ungdomsinformatören Jenny
P.S. Du kan också läsa våra infosidor om att komma över någon här.