Hur ska jag göra?
14.10.2018
Hej.. vet inte riktigt hur jag ska börja det här. Men jag och en kille har varit ganska på g vi har visat kännslor å man kan säga vi var ett par. Vi pratatde mycket om att vi var ett par å så . Men så skulle han på fest, å på festen skickade en kompis att han låg med en annan tjen:( såklart blev ja jätte lessen och vill i te prata med honom så min fråga är hyr kommer jag över någon som jag ser varje dag??? Tjej med krossat hjärta

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.10.2018
Hej!
De där va inte okej. Han gjorde verkligen bort sig där..
Efter att jag läst din fråga så får jag den uppfattningen att du verkligen har bestämt dig för att komma över honom. Vilket är super bra. För annars kan de vara svårt att komma över någon om man fortfarande velar eller tror att man kommer att bli tillsammans igen.
De som är viktigt är att du gör sånt som du mår bra av och att du umgås med människor som ger dig energi. Prata med dina kompisar då kan dom ge dig sitt stöd och hjälpa dig. Ett tips är att dölja hans Insta och Snapchat eller sluta följa honom, om du gör de så blir du inte påmind om honom (vissa tider på dygnet). Om ni går i samma skola och ni ser varandra varje dag, försök att inte ”ha koll på honom”. Strunta helt enkelt i vad han gör (lättare sagt än gjort, men försök verkligen). De viktiga är att du tar hand om dig själv, för du är värd någon som uppskattar dig och någon som ser dig.
Jag vet att de känns tungt nu, men jag lovar dig att de kommer att bli bättre. Ta hand om dig!
Kram, Ida