Intresserad?
05.09.2018
Nu är det så att i min parallellklass så går det en kille jag e intresserad av och jag vet it om han e de av mig. vi får ögonkontakt hela tiden (vi pratar it), när vi står långt ifrån varann så kollar vi mke på varann, när han e med en av sina vänner så ropar hans vän alltid på han o säger typ ojojoj alexxx (vi kallar killen jag e intresserad av för alex) och hans vän pekar på mig med huvudet när jag it ser, typ som att han ska kolla på mig. en gång satt vi bredvid varann på en lektion o när han skulle fråga om en bok han kunde låna så stamma han o kunde it prata. de verkar också som att han blir avundsjuk när jag snackar med killar, en gång snacka jag med hans vän för han sa du bor ju i ****** o då kollade han jättekonstigt på mig o han. jag hår i en klass med mpnga av ghans vänner och just en av dom e jag bra vän med o skämtar mke med och tack vare de vill han hänga med just han ofta. hans blickar fastnar och när vi ska äta lunch så sitter han på ett sätt så att han ska se mig, samma sak med mig. e de ngt med han eller it, har hört från alla jag snackat med att han allmänt e en blyg kille som it har jättebra kontakt med tjejer, o på lektionerna e han oftast tyst men senaste lektionen när vi satt med varandra så kunde han it sluta snacka, han la skämt då o då för sin kompis högt o han skrev även av mina svar i smyg och härmar de jag säger fast t sin kompis. e han intresserad eler inte? redsonia9

Ungdomsinformatör Ida svarar
06.09.2018
Hej!
De låter nog som att han är intresserad av dig. I och med att du märker att ni ofta har ögonkontakt (och hans blickar fastnar) och att han vill prata med dig. Också de att hans kompisar försöker ge pikar, kanske dom vet om att han är intresserad av dig.
När man gillar någon så blir de ibland svårt att läsa av personen som man gillar, eftersom man börjar överanalysera allt den säger och gör. Men t.ex. kompisar och människor runt om kring kan se de så tydligt. Men som ja nämnde tidigare så får ni ögonkontakt ofta, och man försöker inte få ögonkontakt med vem som helst. Så jag tror nog de finns ett intresse från hans sida.
Ta mod till dig och börja skicka med honom på Snapchat, så kan ni börja lära känna varandra bättre och kanske träffas utanför skolan någon gång. Ha i åtanke att om han är blyg av sig så kanske han inte vågar bjuda ut dig eller ta kontakt med dig. Så du kan mycket väl ta initativ till de. :) Lycka till!
Kram, Ida