Jobbigt
27.12.2018
Mina föräldrar låter mig inte sova med min pojkvän. Vad ska jag göra? För min pojkväns föräldrar går det att vi sover. Vi har varit tillsammans i ett halvår. En med jobbiga föräldrar

Ungdomsinformatör Ida svarar
27.12.2018
Hej!
Knepigt. Det är så ibland att föräldrar har olika regler. Som att dina föräldrar inte vill att ni ska sova tillsammans medans din pojkväns föräldrar tillåter det. Det måste man på nått sätt försöka acceptera, fastän det är svårt.
Det du kan göra är att diskutera med dina föräldrar, då är det bra att man diskuterar och försöker förstå varandra. Dina föräldrar skapar inte regler för att bråka med dig utan dom är rädd om dig och de bryr sig, vilket är jätte bra. Du kan fråga av dem t.ex. varför ni inte får sova tillsammans? Och om du inte får sova med din pojkvän nu så när får du göra det? Om det kommer att ske inom snar framtid. Då har du något att se framemot.
Nu vet jag inte hur du och dina föräldrar har pratat, om ni bråkat angående detta. Men de hjälper sällan att bli arg. Ibland måste man bara acceptera det ens föräldrar har som regel. Något annat tips har jag tyvärr inte, men jag hoppas verkligen det löser sig! :)
Kram, Ida