Känslorna har svalnar
11.02.2016
Mina känslor har svalnar för min pojkvän. Känns som vi har aldrig fått till den första förälskelsen, den känslan man har som nyförälskad och svävar på rosa moln. Ur min synvinkel käns det som att jag ljuger ihop allt och att det käns så tillgjort eftersom det blev så här. Har varit tillsammans 6 månader nu. Tänker också på ett tidigare förhållande hela tiden och tror att jag inte har kommit över honom ännu.
Vad skall jag göra??? L
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
19.02.2016
Hej och tack för din fråga
Du funderar vad borde du göra när dina känslor för din pojkvän svalnar. Har ni diskuterat om ert förhållande? Har din pojkvän berätta om sina känslor? Kanske ni båda känner likadant. Om du känner att du inte njuter av ert förhållande så tycker jag att det är dags att prata om ert förhållande och fundera på fortsättningen. I ett förhållande ska vardera vara lyckliga och känna sig bekväm. Öppen kumminikation är en av de viktigaste sak i ett förhållande, när man diskuterar om förhållande och berättar om sina känslor fungerar förhållandet bra.
Hoppas att ni hittar lösning till problemet.
Trevlig veckoslut, Mika - Ungdomsliv.fi
Vår samarbetspartner Ungdomsliv.fi har svarat den här frågan. Frågan och svaret kommer att synas också på Ungdomsliv.fi Frågor -tjänsten.
PS från Liselott: kolla våra sidor om Parförhållandet och Göra slut, där kan finnas massor med tips på vad man kan göra för att blåsa liv i förhållandet, tänkbara förklaringar till varför det svalnar osv. Kolla exempelvis den vanliga krisen mellan förälskelse och kärlek/slut.