Kär?
27.05.2019
Hej, jag har nyligen börjat dejta en ny kille och nu träffas vi ganska aktivt och han är tycker om mig jätte mycket och jag han nog också men det pirrar bara ibland i min mage. Vi känner ju inte varandra ut och in ännu och har ej varit så mycket sårbar. Jag älskar att vara nära honom å vi är attraherade av varandra och har till o med haft sex. Men det är någonting som inte känns rätt och jag vet inte vad? Han är den mest snällaste personen jag tröffat, han bryr sig och han är verkligen perfekt på alla vis. Å jag vill vara med honom å Har som redan börjat fundera på framtiden men endå känns det konstigt på något sätt.? Å då jag är med honom känns det som bättre än när jag inte är med honom? Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.05.2019
Hej!
Är det något speciellt som känns konstigt? Något specifikt? Du älskar att vara med honom och du är attraherad av honom, det är jätte bra. Eftersom du tycker det känns bättre när du är med honom, så är det något som händer när du inte är med honom? Som t.ex. vad funderar du på? Har ni kontakt? Skickar ni meddelanden till varandra? Saknar du honom?
Det är svårt att säga vad som kan göra att det känns konstigt för dig eller att det inte känns rätt. Om du känner att du trivs med honom och vill fortsätta träffa honom skall du göra det. Det kan hända att den känslan du har av att nått inte är rätt blir starkare eller att den försvinner helt. Så låt det gå en tid, och känn efter. Man behöver inte göra några snabba beslut, utan du kan ta  det långsamt och ta reda på va du känner. Du/ni har all tid i världen.
Ta hand om dig!
Kram, Ida