Kärleksproblem
21.09.2019
Hej! Jag har under typ 1 månad snappat med med en kille. Vi båda gillade varann, men mina kompisar sa att jag int kuna bli ihop med honom, att han e ful o dom som känd honom sa att han int e som han har vari till mig. Så... jag lät honnom gå. Han sa hu myki han tyckt om mig men jag sa att det int fungerade. För jag visste att jag inte kunde bli ihop med honom pga att alla hade sakt till mig att jag int sku bli ihop med honom. Och nu mår jag skit eftersom jag tyckte om honom, men var tvungen att bucka undan mina känslor. Vad ska jag göra? Hur ska jag få honom att vilja prata med mig igen? För att han blev jätte sårad när jag sa att vi int kunde bli ihop. Och nu är jag ledsen för att jag vill ju ha honom. //tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.09.2019
Hej!
Jag förstår att dina vänner bryr sig om dig och vill inte att du ska hamna illa eller va ihop med någon som inte behandlar dig väl. MEN det är inte deras val vem du väljer att bli tillsammans med. De borde respektera dig och dina känslor. Och skulle det komma fram att han verkligen behandlar dig illa, så då tycker jag att de har all rätt att säga till och prata med dig om det. Utgående från din fråga så förstår jag det så att han varit vänlig mot dig.
Du kan helt bra prata med dina vänner om det här. Berätta till dina vänner om hur du känner över det som de har sagt, så dom förhoppningsvis skulle förstå att det inte är okej att säga precis vad som helst. Förklara också till dem hur han är mot dig och att du gillar honom. På fråga hur du ska få honom att vilja prata med dig igen, så ta kontakt med honom. Be om ursäkt. Berätta vad du känner för honom.
Ta hand om dig!
Kram, Ida