Läggning
27.11.2022
Hejsan på er har lite funderingar jag blir jätte kåt av att ibland vissa mig för andra killar har runka live med en annan, filmat när jag kommer och skickat. Blir bara så kåt av de speciellt när de gäller killar men är osekär på min sexualitet vad tror ni är ja gay Bilky

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2022
Hej,
Människans sexualitet är ganska komplicerad och långt ifrån svartvit, så jag tror inte att man på basen av det du skriver kan uttala sig om vilken läggning du har. Ganska troligt är det att du har ett sexuellt intresse för killar åtminstone "på håll", men det är ju bara du själv som vet om du har samma intresse även för tjejer och vem du t.ex. skulle vara intresserad av att ha sex med eller ha ett förhållande med. Alla människors sexualitet är olika, och det kan hända att man identifierar sig själv som primärt heterosexuell men att man ändå kan ha ett sexuellt intresse för en viss person eller för en viss aktivitet med en person av samma kön. Eller tvärtom, att man upplever att det primära intresset är för människor av samma kön men att det finns vissa personer av motsatt kön som ändå intresserar en.
Det finns inga exakta regler och man måste inte använda någon etikett på sig själv om man inte vill. Du har rätt att ta det lugnt och ta reda på. Kom också ihåg att vi som människor fortsätter att utvecklas också på det sexuella planet hela livet (om vi har tur), så det är ingenting du behöver veta eller bestämma idag.
Jag vill också påminna dig om att minnas att vara försiktig då du har sex med någon via webcam eller skickar material till andra, d.v.s. alla inblandade skall vara tillräckligt gamla och vilja skicka eller ta emot material.
Hälsningar
Tessi