Lite strul
16.06.2019
Hej jag är på g med en person nu.. Personen jag är på g med har två kompisar som jag har varit väldigt intresserad av. Dom personerna jag har varit intresserad i har hittat partner.. Därför har jag slutat att gilla dem. Men tycker fortfarande de är skit snygga men skulle jag välja utan problem så skulle jag hellre bli ihop med dom. Men det går ju inte för de har ju partner. Och om man tänker bort från dom så skulle jag nog helst ha killen jag har på g med av alla andra killar . men hur ska jag göra det blir konstitt när jag träffar hans kompisar när jag har varit kär i dem. Men som sagt av alla killar förutom dom två som har partner så vill jag nog ha min kille son jag har på g med... Vad ska jag göra ???

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.06.2019
Hej!
Du nämner att dom har hittat partner och du har slutat gilla dem. Man får absolut tycka att någon är snygg(fastän man är i ett förhållande). För att man tycker någon är snygg så betyder inte det att man är kär i den personen. Hur är det? Vet dessa personer att du har varit kär i dem? Ifall du inte har sagt det till dem så vet dom antagligen inte om det. Och om dom vet om det, så är det nog inget dom tänker på.
Utifrån de du skriver så uppfattar jag det som att du gillar han som du har på g med. Lär känn honom bättre och se vad som händer, ta en dag i taget. Märker du att du inte har tillräckligt med känslor för honom och tänker på dom andra istället, så kanske det är bäst att avsluta det. Det är endast du som vet vad du känner och vem du tycker om.
När du träffar hans kompisar så va dig själv och umgås bara. Stressa inte över det, det kommer att gå bra! Ju mer du umgås med dom så kommer det säkert att kännas mindre konstigt med tiden. Lycka till! :)
Kram, Ida