Min ångest påverkar vårat förhållande (2)
05.09.2018
Hej
Jag måste bara tillägga något som hände igår som gör mej så jättebesviken på honom. Jag vet inte vad jag ska göra.
Han och jag brukar alltid typ ”dela varandras telefoner” för vi har ändå ingenting att gömma. Eller det trodde jag iallafall.
Det första jag ser är att han får ett meddelande från en tjej och jag vet inte varför men jag kunde inte låta bli att trycka och se vad det var. Dom hade skickat med varandra en tid, och han skojade med henne, erbjöd att bjuda henne på alkohol. Jag blev så besviken.
Men visst skämdes jag för att jag hade tittat också. Jag ville inte vara den där obsessed flickvännen som sätter gränser eller hindrar min pojkvän att umgås med andra, men det var bara något som kändes fel med hur han skickade med henne. Jag vill inte ens minnas resten för det får mej bara att bli arg.
Jag stormade typ ut ur hans lägenhet till korridoren, tog dock inte skorna så jag hade ju inte direkt nån möjlighet att lämna byggnaden. Men jag kunde inte hantera känslorna som jag kände då. För jag hade känt den där obehagliga känslan direkt jag kom hit igår. Som att något var fel helt enkelt.
Jag visste inte heller vad jag skulle säga till honom så jag bestämde helt enkelt den sekunden att jag ville bort från honom.
Jag satt vid en balkong som fanns där och han kom dit men förstod inte vad som var fel förrän jag sa det. Vi gick tillbaka till hans lägenhet där han kramade om mej, sade att han bara vill ha mej och inte tycker om henne. Visst kändes det bättre då men sedan kunde han typ erkänna några timmar senare att han flörtade med henne.
Han sade att han bara gömde det för mej för att han visste att jag skulle se det och bli sur på honom.
Jag vet inte ens vad jag ska göra. Jag har typ förlåtit honom och han erbjöd faktiskt att sluta skicka med henne. Men han får mej att känna mej som att jag är skurken i det här scenariot.
Jag vill inte hindra honom att umgås med andra, men det att han öppet flörtar med andra när han har mej klarar jag inte av.
Han lovade att han inte skulle göra det igen, men det är redan nästa morgon nu och trots att vi hade det kul som vanligt igår kväll känner jag mej ändå ledsen för att jag är så besviken på honom. Jag skulle aldrig ha trott det om han. Han erkände till och med att om jag skickade sådär som han gjorde till hon till en annan kille så skulle han också tro att det var något på gång.
Jag förstår inte varför det är så svårt för honom, jag skulle aldrig göra så mot honom.
Han sa iallafall att han inte skulle göra det igen men innerst inne så gör det här det bara ännu svårare att lita på honom. Snart ser jag honom inte på 3 veckor. Jag vill inte gå runt och oroa mej för honom hela tiden. Jag vill lita på honom.
Men jag vet inte vad jag ska göra
Det här visar ju att mina misstankar faktiskt inte var fel tidigare. Jag önskar bara att han kunde vara mer ärlig med mej och sluta skoja runt när saker är seriösa (något han gör ofta)
Jag vet att det kanske är svårt att hjälpa med det här men ärligt talat behöver jag bara någon som lyssnar för jag har helt enkelt ingen annan att berätta det här till som inte skulle försöka blanda sej i vårt förhållande.
Orolig tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
06.09.2018
Hej!
Ja kan helt förstå att du är ledsen och har svårt att lita på honom. De är viktigt att man pratar med varandra i ett förhållande, extra viktigt när man blir besviken eller ledsen. För om man inte säger de så kan de hända att ens partner inte ens noterar att de var fel gjort eller sagt. Så de va jätte bra att du visade att du blev ledsen av de han gjorde. Och jag förstår att du blev ledsen när han har skickat med en annan. Nu vet jag inte om du nämnt åt honom att de gör ont när han skämtar om andra flickor, för de är något du faktiskt kan säga till honom. När nånting sårar dig, säg de, om du lämnar de inom dig så lassas alla händelser på en hög och plötsligt känns allt mycket värre.
Jag kan inte svara på om han bara vill skämta med dig eller om han försöker berätta något för dig, ett tredje alternativ finns att han bara försöker få en reaktion från dig.
När jag läste din fråga så får jag uppfattningen om att du inte berättar så mycket för honom om hur du mår och om du blir ledsen. Detta är förstås något som jag kan ha missuppfattat. Be honom lyssna, och berätta om hur du egentligen mår, att du har ångestkänslor. Jag skulle även vilja säga att du skulle prata med någon t.ex. en kompis, någon i din familj eller någon du litar på. Om man pratar om sitt mående med någon så känns de oftast lättare.
Ta hand om dig nu! Tänk också på vad du mår bra av och vilka människor som får dig att må bra.
Kram, Ida