Mina föräldrar vet inte om min kille
22.07.2019
Hej!
Jag har just hittat kärleken och jag är lyckligare än nånsin, men det finns ett litet problem. Mina föräldrar vet inte om honom. Har ni några tips hur jag ska berätta om honom?

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.07.2019
Hej!
Vad roligt att höra att du hittat kärleken och att du är lycklig!
Är det något speciellt som du oroar dig för när du skall berätta om honom för dina föräldrar?
Ifall det känns som du är nervös inför att berätta det till dina föräldrar, så kunde det kännas bättre att berätta det för den ena föräldern till först, så kan du be hen att berätta det vidare. Du kan berätta om honom t.ex. när ni äter, ser på tv eller bara gör vardagssysslor. Grejar t.ex. någon av dina föräldrar i trädgården eller inne i huset/lägenheten så kan du bara gå dit och berätta det.
Troligtvis kommer dina föräldrar bara bli glada av att höra att du har hittat kärleken. Ibland kan det komma många frågor av föräldrar, så försök ha tålamod med dem. Ifall det känns så att du inte vill att de skall ställa så frågor så be dem att inte göra det, och säg att du  ville bara berätta om honom. :)
Lycka till! Och än en gång roligt att höra att du är lycklig! :)
Kram, Ida