Olyckligt kär igen
17.07.2019
Hej!
Jag sommarjobbar på ett ställe och i köket jobbar en kille som är 25 år. Problemet är att jag tycker att han är så fruktansvärt snygg. Han trycker på alla mina svaga punnter då han har tatueringar osv. Dessutom är han jätterolig och humoristisk. Han är inte gift eller nåt sånt. Å jag vet inte vad jag ska göra för jag kan inte komma över honom. Snart går han på semester också och då kanske jag aldrig ser honom igen. Har försökt ge honom blickar och jag tycker de känns besvarade, men det kanske bara är något jag inbillar mig. Hjälp? ????

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.07.2019
Hej!
Bra att veta: Skyddsålder på sex i Finland är 16 år. Anledningen till att det finns en skyddsålder på sex är att skydda unga personer (barn) från att bli utnyttjade av vuxna (personer över 18).
Med tanke på er åldersskillnad, så är antagligen  i olika skeden i livet. Du kommer att komma över honom, och du kommer att hitta någon i din egen ålder som du tycker om. Man får tycka att någon är snygg och rolig, men det betyder inte att man nödvändigtvis har känslor för den personen. Tänk som så att han är en person som du gillar att se på och prata med, men att det inte kommer att bli något mera mellan er. Det hjälper dig att gå vidare och glömma honom. Det här var kanske inte det svar du förväntade dig eller det du ville ha, men jag hoppas du är okej trots det.
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida