Osäker
12.09.2018
Hej, jag har varit tillsammans med min kille i snart ett år och jag funderar på att göra slut men jag är så otroligt osäker om jag ska göra slut eller inte. Vi bråkar jätte mycke, jag kan inte lita på honom pga. Vissa saker han har gjort och det känns nästan som att ja egentligen inte gillar honom så mycket som han gillar mig. Jag är som sagt jätte osäker och vet inte om ja ska göra slut, tänk om jag ändrar mej då och känner att de va fel. Vi bråkar som sagt mycket och när vi pratar om det börjar båda må jätte dåligt å sen fösöker vi bara glömma allt tills något går fel igen och vi tar upp allt igen. Hoppas ni kan hjälpa mig på traven. ...

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.09.2018
Hej!
De är svårt att ta beslutet om att göra slut. Att du nu tänker på de så bevisar att de inte kanske är riktigt rätt, men de kan också bara vara en svacka. Om du väljer att göra slut med honom så chansen finns att du ångrar dig, och de kommer att vara jobbigt den första tiden. De kan va att man börjar känna saknad, men de är inget konstigt i och med att ni har varit tillsammans i snart ett år. Ni har haft kontakt och haft ett förhållande under en lång tid och de kan kännas konstigt att plötsligt inte ha den personen i sin vardag mera.
I ett förhållande är de väldigt viktigt att man litar på varandra. Om inte tilliten finns så borde man på nått sätt försöka bygga upp den. Som du också nämner så bråkar ni ofta och försöker glömma bråket, men nästa gång ni bråkar dras allt upp igen. De gör varken gott för dig eller honom. Om man har bråkat och löst de så borde man se framåt och inte älta de gamla, vilket kan vara svårt om man inte litar på varandra.
Ställ dessa frågor till dig själv: Tycker du om honom? Kan du lära dig att lita på honom? Mår du bra i förhållandet?
Ta hand om dig!
Kram, Ida