rätt kategori?
26.08.2014
Hej :)
9.9 har jag varit ihop med min pojkvän i ett hav år.
Funderade på att köpa ett såndänt halsband som är ett hjärta så delar man på det så att båda har en halva av det.
Ska man be dem vid affären att skriva namnen i i hjärtats halvor? Ska isf jag ha den med min pojkväns namn o han den me mitt namn?
Vad kostar sånt halsband?
Ska man be dem i affären paketera in de?
Dumma frågar, men vet inget, inte heller om det blev i rätt kategori.

Ungdomsinformatören Liselott svarar
29.08.2014
Hej!
Och grattis till halvåret!
Visst finns det sådana halsband att köpas, har sett sådana bland annat i guldsmedsaffärer i Vasa, så säkert finns det i en affär nära dig också. Det går säkert lite snabbare att köpa direkt än att beställa via nätet, även om det finns massor av webbutiker också som kan gravera in namnen och skicka relativt snabbt. Vill du beställa via nätet, så ska du nog göra det snabbt så att det hinner fram. Du hittar webbshopparna genom att googla på exempelvis "halsband halvt hjärta" eller "kaulakoru syndän puoli" eller liknande. Jag hittade genast en rikssvensk shop där de har halva priset, http://www.mittnamnhalsband.se/Product.aspx?p=2258, så då blir det inte så dyrt. Just den här produkten var bra, eftersom den är av rent silver - innehåller det andra metaller och din pojkvän tex har nickelallergi så är det ju inte så lyckat... Oavsett varifrån du köper: Kolla att faktiskt två kedjor kommer med och att gravering ingår i priset.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott