Vill inte såra honom
14.10.2018
Hej!
Jag har en kille som jag vergligen gillade när jag träffade honom. Han är 3 år äldre och vi har varit tillsammans i snart 4 månader. De första veckorna var han så snäll och lugn och förstog mig. Vi hade mysigt i soffan, ja sånt som man gör när man gillar någon. Sedan när det hade gått några veckor när skolan började igen, slutade han tala med mig (i skolan) och där hemma skrek han bara. Ja tänkte att det bara var stress typ nu när skolan hade börjat. Så jag försökte jag hålla mig undan. Men han blev bara arg och trodde att jag hade varit otrogen och undvek honom. Han började förhöra mig och jag sa som det var men han trodde mig inte. Han började slå mig och jag började gråta och sprang hem. Han ringde mig senare och sa att han var lessen och att han över reagerade. Jag förlät han och åkte dit dagen efter. Vi kollade på film och myste. När filmen nästan var slut och jag nästan hade somnat kände jag hur han börja tafsa på mig. jag blev så shockad så jag typ flög upp och han blev skit arg och det slutade med att han våldtog mig. Jag är fortfarande med denhär killen för att han fortsätter ju säga att han är lessen. Borde jag lämna han eller? Anonym

Ungdomsinformatören Liselott svarar
15.10.2018
Hej Anonym!
Nu har vi skickat din fråga till vår expert Nina. Hoppas svar kommer jättesnabbt!
Kram, Liselott
Hej, jag har påminnt Nina (hoppas hon inte har semester iom höstlovet). Snälla hoppas du har tålamod med oss <3
Kram igen
Hejsan!
Tack för att du kontaktade Decibel.
Vad tråkigt att höra vad du råkat ut för och förstår du funderar och känner du vill inte såra honom. Du skriver att han har våldtagit dig vilket är ett brott enligt strafflagen. Du skulle behöva berätta detta för någon vuxen i din närhet som du känner förtroende för och samtidigt kunde ni tillsammans fundera över att göra en brottsanmälan. Det viktiga skulle vara nu att du inte lämnar ensam med dina tankar och funderingar utan skulle prata med någon om detta och hur du skall gå vidare. Du kan också vara i kontakt med Brottsofferjouren och vi kan funderar tillsammans om vad som har hänt.
Mvh
Nina Jansson
Brottsofferjouren