Vill jag eller inte
16.11.2019
Hej decibel! Jag och en kille har haft på g ett bra tag nu. Men ingenting går framåt. Jag har så konstiga känslor för när jag är ensam vill jag inget med honom men när jag ser honom blir jag glad och pirrig. Jag har pratat med honom och han kände exakt samma som mig. Jag undrar bara vad som skulle vara bäst. Ska jag glömma honom eller inte ge upp? Vill jag eller inte

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.11.2019
Hej!
Knepig situation. Kan förstå att det blir förvirrande och att försöka lista ut vad man egentligen känner. Jag tänker mig två alternativ (det kan också finnas fler):
Är ni nervösa när ni träffas ensamma? Sätt fokus på att umgås bara, häng med varandra och lär känn varandra. Ni behöver inte vara nära varandra fysiskt, utan umgås som vänner och se ifall det skulle ändra.
Det kan vara så att känslorna inte är riktigt 100%. Ni kanske gillar varandra som vänner, men inget mer än så.
Något annat du kan fundera över är att vad är det som gör att du dras till honom när du ser han? Vad är dina tankar när ni ses ensamma? Vad är det du gillar hos honom?
Hoppas att du får klarnat upp vad du känner!
Kram, Ida