Killproblem
23.09.2021
Det finns en kille i min skola som jag gillar.Jag har träffat honnom två gånger. Han är snygg, rolig och snäll. Han går på åttan å jag på sjuan så jag hänger inte i deras gäng. Enda problemet är att jag tror att han gillar min bästis. Gillar honnom verkligen . Hjälp! Tjejen med killproblem

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.09.2021
Hej,
Tyvärr kan vi egentligen inte påverka vem vi blir kära i, utan det bara blir så. Så OM han skulle vara kär i din kompis så finns det inte så mycket du kan göra åt saken, förutom att kanske finnas i närheten ifall han skulle få upp ögonen för dig istället (gäller ju dock bara om han är singel. Om de är tillsammans så skall du kanske försöka hålla dig undan.)
Ganska ofta blir man intresserad av personer som man vet är intresserad av en. Så försök ta kontakt med honom då ni befinner er på samma ställe och skapa någon form av relation med honom. Kanske det räcker med att han märker hur rolig och snäll du är för att han skall börja intressera sig för dig? Om du vill och vågar kan du ju adda honom på sociala medier, för då är det kanske lättare att ta kontakt utan att det blir uppenbart för alla runtomkring.
Var dig själv helt enkelt. Alla vill ju bli omtyckta för just den de är - så det bästa är att helt från början inte ta på sig en tillgjord roll utan att vara precis som du är.
Kram,
Tessi