kk elr älskling?
12.03.2019
Ja undrar va ja ska göra.
Jag e typ ihop med en kille som låt oss säga heter Elias. Jag älskar honom så mycket men ja vill int ha sex med honom. Sen finns de en kille som låt oss säga heter Gustav, gustav har haft sex förut många gånger å kan som grejjen eller va man nu ska säg medans Elias int ha gjort det förut men jag sku känna mig mycket säkrare med Gustav att ha sex. Men om ja gör det med Gustav så e ja ju otrogen mot Elias å jag älskar ju honom så myki. Å de finns inga känslor mellan jag och Gustav. Vad ska jag göra? :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.03.2019
Hej,
Ja, vad skall man säga. Du står inför ett val helt enkelt. Vi kan inte alltid välja vem vi attraheras av, så om du inte alls är tänd på din pojkvän (Elias) så kan det ju vara en sorts problem det också MEN jag vill vara väldigt tydlig med att påpeka att bara för att man har haft sex förr, egentligen oavsett hur många gånger, så är det inte en garanti för att man vet vad man gör eller är "bra" på det.
Med sex är det samma sak som med mycket annat, att man kan ha helt olika kemi med olika människor. För att sex skall vara bra så krävs det oftast att det finns kemi. Det räcker alltså inte att man är "erfaren" för att sexet skall vara bra utan det är nog ännu viktigare att man passar ihop med den man har sex med. Med detta sagt så finns det alltså ingen garanti för att Gustav skulle vara en bättre sexpartner för dig än Elias, bara för att han har gjort det förr. Det kanske viktigaste och mest avgörande för hur en person är i sängen är att den ser sin partner och kan ta hänsyn till den, annars kan man lika gärna ha sex bara med sig själv.
Om ni inte har en överenskommelse med Elias att ni får ligga med andra människor än varandra så tycker jag att du skall tänka igenom saken ordentligt. Bestämmer du dig för att ha sex med Gustav så har du ett ansvar att avsluta ditt förhållande med Elias först, allt annat skulle vara väldigt dålig stil.
Tänk igenom saken en extra gång innan du fattar något beslut alls.
Kram
Tessi