HIV? KÖNSSJUKDOM?
08.12.2019
Ifall man hittar en kondom och sedan onanerar i den, alltså en kondom som är oöppnad så finns det någon risk för hiv. Jag menar den låg innomhus i en idrottshall på golvet helt oöppnad, en liten spricka hade paketet som var säkert från att någon hade trampat på kondomen. Jag tvättade av kondomen lite och har inte haft några symptom på någon sjukdom ennu, borde jag testa mig? Jag har varken haft ont i halsen eller feber i perioder eller några hudutslag. Jag är nästan 100% säker på att jag inte har något. Jag tog ett vanligt blodprov 5 månader efter onaneringen, då sade läkaren att alla vitablodproppar var som de skulle och crp:et var perfekt. Nu 7mån senare har jag endast haft en vanlig hösstflunssa. Skulle gärna vila ha svar så jag inte behöver oroa mig alls.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.12.2019
Hej.
Du kan nog sluta oroa dig.
Oddsen att en person som är smittobärare av HIV eller någon annan könssjukdom skulle ha använt en kondom, sedan tömt den och rullat ihop den och lagt in den i förpackningen som slängts på golvet i en idrottshall låter väldigt osannolikt.
Jag tycker att det är en bra sak att du övar på att använda kondom, så är du bättre förberedd sedan om/då det behövs. Kondomer kan du också få gratis av din skolhälsovårdare, så behöver du inte stressa upp dig i onödan :)
Kram
Tessi