Knöl på snoppen på undersidan
11.06.2015
Hej!
Jag har sedan lång tid tillbaka haft som en liten knöl på under min snopp. Jag har tidigare inte brytt mig om det men nu på sistone har jag blivit mer orolig. Anledningen till det är att jag har ett förhållande och vi har haft skyddat sex men vi tänkte att min tjej skulle skaffa P-piller och då kom jag och tänka på den där knölen, om jag kanske har en sjukdom eller nåt. Jag har aldrig haft samlag med nån annan en min nuvarande flickvän men har däremot haft sexuell kontakt med ett par tidigare. Kan knölen tyda på en könssjukdom? Vet att den varit där innan jag hade sexuell kontakt första gången. / nervös kille nervös kille

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Jenny svarar
12.06.2015
Hej!
Vår hälsovårdare kommer att svara på din fråga i nästa vecka. Ha en bra helg!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny
Hejsan Nervös kille! Fint att du tar ansvar och är mån om att vara frisk innan ni lämnar kondomen. Det gillar jag! Jag brukar alltid rekommendera att båda parterna gör test för könssjukdomar på laboratorium innan man börjar på med hormonella preventivmedel. För i värsta fall kan man bära med sig en könssjukdom som inte har visat symtom i flera år! Det kan utvecklas till väldigt trista beskyllningar om otro ifall sådant kommer fram senare.
Nu tror jag ju inte att din knöl är någon könssjukdom i och med att du hade den redan innan du hade sexuell kontakt första gången. Men frågan är - skulle den ändå behöva kollas upp?! Du beskriver den så pass kort att det är svårt för mej att ha en teori om vad det kan vara. Jag länkar dej vidare till vår informationssida. Hittar du hjälp här?
Annars skulle det kanske vara bra att visa upp det här för en läkare.
Fortsätt att vara rädda om varandra!
Med vänlig hälsning, Annika          barnmorska - hälsovårdare