Könssjukdom eller annat?
27.11.2016
Hej! Den här kommer kanske låta lite märkligt men jag vet att det inte finns nästan något ni inte har hört förr så jag säger det bara... Nu har jag haft sex med en kille (alltså samma kille) varje natt nästan en vecka. De två första nätterna var det bara skönt, det gjorde aldrig ont eller så, fast han är väldigt stor så när han har kommit långt in har det gjort lite ont men inte så farligt. Men sen nätterna efter det har det börjat ta sjukt, redan när han rör mig i underlivet med fingrarna gör det ont och speciellt när han försöker tränga in. Saken är den att han inte gör mig så värst våt innan han kommer in, ofta har han trängt in helt utan förspel och jag känner ju själv att jag är helt torr och trång men jag vet bara inte hur jag ska "kräva" att han gör mig våt innan för jag tror att sa jag det skulle jag känna en stress om att bli väldigt våt och då skulle huvudet ta över och då skulle det inte bli till något i alla fall för det skulle vara för mycket tankar... Förstår ni? Jag är väldigt känslig när det kommer till huvudet, ofta kan jag inte njuta hundra procent av sex för att jag tänker för mycket istället för att känna.
Ja hur som helst, några gånger har han också kommit in utan kondom trots att jag har sagt till att han inte får göra det, men han har bara tagit i mig och trängt in ändå (det är inte första gången en kille gör det, varför kan de inte ta ett nej?). Han har dock inte fått utlösning när han  varit utan kondom.
Nu undrar jag om jag ska bli orolig att det rör sig om en könssjukdom i och med att det gör ont i underlivet eller kan det helt enkelt vara för mycket sex under en kort tid, speciellt när jag varit torr och vi inte haft glidmedel? Jag vill gärna ha sex med honom för först njöt jag verkligen, men nu när det bara gör ont är det inte så kul...
Tack på förhand! M

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2016
Hej,
Hmmm.. det är kanske mitt spontana svar. Jag skall motivera :)
Om ni har haft sex alla nätter under en veckas tid så är det säkert helt sannolikt att du kan ha fått ont bara av det. Det är helt enkelt en form av skavsår. I all synnerhet om du inte har varit riktigt tillräckligt våt eller beredd då ni sätter igång. Då man använder kondom blir också friktionen lite annorlunda. Så då kan det göra lite ont efteråt, ocg både kännas som ömhet i slidan och kanske kännas lite eller svida då man kissar. Flytningarna kan också lukta lite mer eller lite annorlunda. Det behöver inte betyda att man har en infektion, bara att slidans pH är lite rubbat för tillfället. På apoteket kan man köpa mediciner som återställer slidans naturliga pH-balans. Men mitt förslag är att ni skall använda glidmedel. Alltid handlar det ju inte om att man inte skulle vara upphetsad eller beredd heller, man blir helt enkelt inte lika våt alla gånger och det betyder inte nödvändigtvis att någonting är fel.
MEN
det är inte okej att han kommer in om du upplever att det är för tidigt. Om du inte är beredd så skall han helt enkelt inte in ännu. punkt. Och det att han kommer in i dig utan kondom trots att du uttryckligen har sagt att han inte får göra det är inte okej. Då handlar det ju inte om att "ni är lite oense om någonting", utan om att han gör någonting sexuellt mot dig som är emot din vilja. Då är det inte längre sex utan en form av övergrepp. Och den som utför ett övergrepp av något slag på en förtjänar väl inte direkt att få fler chanser?? Så om du har varit med om flera killar som har kommit in i dig trots att du har sagt att det inte är okej utan kondom, så tycker jag inte att du skall ligga med dem. Helt enkelt. Hur svårt kan det vara för dem att förstå liksom?? Det som sker i sängen som är mot den enas uttryckliga vilja så är inte sex uatn sexuellt våld.
Så jag tycker att det låter mer som skavsår än som en könssjukdom. Men eftersom han (och andra killar?) har varit in i dig utan kondom så kan man ju inte heller helt bortse från den risken. Du får följa med lite, och söka upp ett ställe där du kan testa dig för könssjukdomar.
Jag ber om ursäkt om du tycker att jag låter för hård. Men jag tycker helt enkelt att du skall respektera dig själv så mycket att du inte fortsätter att ha sex med en kille som gör precis tvärtemot det du uttryckligen ber honom. Sex skall ju vara skönt för båda, så du har rätt att kräva förspel, och du har absolut rätt att förklara för killen att om han kommer in utan kondom så blir det inget mer sex.
Ta hand om dig själv och ställ lite krav.
Kram
Tessi