lite orolig
14.01.2015
Hej jag har haft en flickvän i 2 år och nu är det tyvärr Slut. Vi hade oralsex väldigt ofta och vaginalt sex en gång då, använde vi förstås kondom och allt gick jätte bra men när jag kissar så kan det ibland komma vit nästan som mjölk och det ser typ lite grumsigt ut och då så sökta jag genast på internet efter svar och läste något om att man kan få vitt kiss om man dricker dåligt och jag dricker väldigt lite vatten så jag började dricka mycket vatten och sen dess så har jag det bara ca en gång om dagen att jag kissar lite viTT. Jag har också haft ont när jag kissar det har jag dock inte längre men har haft det ett tag och det kommer och går ibland men tror att det är urinvägsinfektion men man är ju ändå lite orolig om det skulle va någon könssjukdom eller något sånt därför tänkte jag fråga då om det stämmer det jag skrev med vattnet och om inte vad det i såfall kan vara. Jag är nästan hundra på att det inte är en könssjukdom efter att vi båda va oskuld när vi blev ihop och inte haft något större förhållande innan men det skadar ju inte att fråga. PS när jag kissar vitt så kommer det inte bara vitt utan det brukat va i slutet av själva kissandet så kan det komma som en liten mjölk skvätt kanske två matskedar eller något.

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.01.2015
Hej! Jag tycker att du ska vända dej till en vårdcentral eller skolhälsovården för att kolla ett urinprov. Smärta vid urinering ska nog undersökas. Första som behöver uteslutas är urinvägsinfektion men personalen vet nog sedan vad de behöver undersöka ifall urinodlingen är negativ. Berätta bara modigt om dina symtom så får du nog hjälp. Ifall du inte vill berätta om vitt skum osv så kan du bara nämna missfärgning och grumlig urin. Och självklart kan du fråga ifall de skulle kunna kolla för könssjukdomar också på samma remiss! Bara för säkerhets skull! :)
Jag hoppas att du sköter renheten under förhuden sågottsom dagligen så det inte är en infektion under förhuden som lite besvärar dej. Tvätta med vatten och eventuellt vid behov tvål under förhuden, enkelt i duschen.
Lycka till och hör av dej ifall jag kan hjälpa dej ytterligare!
Med vänlig hälsning,    Annika      hälsovårdare-barnmorska