Tider
25.07.2017
Hej, kan man testa sig för könssjukdomar i vasa på fredagar efter 12? Undrar altså om det finns möjlighet att testa efter skolan. Kan nästan inte alls vara borta från skolan. Undrar

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.07.2017
Hej.
I Vasa finns en poliklinik för könssjukdomar där man kan testa sig gratis. Polikliniken har öppet onsdagar mellan 8-10 och fredagar mellan 9-10. Det är med andra ord inte möjligt att testa sig där på fredagar efter klockan tolv. Men beroende på vilken sjukdom du vill testa dig för så kanske de kan lägga en remiss och själva provet kan tas på laboratoriet. Lättast är det antagligen om du ringer till deras telefonrådgivning och frågar där. Telefonrådgivningen har öppet på onsdagar kl 14-16, tel: 06 325 1692.
Kram
Tessi