Osäker gällande känslor
15.05.2022
På min före detta arbetsplats finns en tjej som jag fått upp ögonen för. Vi pratar långa telefonsamtal om branschen i allmänhet 1-1,5h, trevliga samtal som flyter på väldigt lätt. Andra på arbetsplatsen säger att hon försvarar mig i diskussioner fast jag ej är där. En säger att hon sagt att hon saknar mig där på arbetsplatsen. Hon berömmer mig ofta i samtalen.
Nu till den svåra frågan, är hon intresserad? Hur ska jag få fram att jag är intresserad på ett bra sätt? Dessa funderingar påverkar mig nu dygnet runt... Osäkerbond

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.05.2022
Hej,
Som utomstående är det alltid jättesvårt att svara på frågan om någon är intresserad, eftersom jag inte alls känner till personerna ifråga. På basen av det du skriver så låter det ju iaf som att hon har positiva tankar om dig, men huruvida de är romantiska eller vänskapliga kan jag inte svara på.
Ett jättelätt sätt att ta saken ett steg längre är att du börjar följa henne på sociala medier, t.ex. på instagram (om hon finns där). Om du inte själv är på instagram så får du helt enkelt skapa ett konto. Om hon har ett privat konto så är det ju i sig ett tecken på att du har någon typ av intresse för henne att du begär att få följa henne. Om hon postar bilder så får du ju en inblick i hur hennes liv ser ut, och ett naturligt sätt att ta kontakt genom att kommentera hennes bilder. Samma sak med snapchat om det känns som ett bättre alternativ.
Om ert förhållande hittills har kretsat främst kring jobbfrågor så skulle det vara bra om du på något sätt kunde styra in diskussionerna mer på det privata. Våga visa att du är intresserad av att lära känna henne. För även om hon inte alls skulle vara intresserad av dig på ett romantiskt plan utan endast som vän så är det ingen skam i att säga att man tycker att någon är intressant och att man vill lära känna hen bättre. Du har helt enkelt ingenting att förlora på att du visar henne att du ser henne. Och nästan alla människor blir glada då någon ler mot dem och smickrade av uppriktiga komplimanger.
Bara att sätta igång och lägga i en högre växel :)
Kram,
Tessi