Är hon gravid?!
24.01.2017
Jag tror min flickvän är gravid! Vad om jag blir pappa!!?
Jag är väldigt orolig över att jag efter ett par månader blir pappa, hjälp!
vi låg 3 gånger på två dygn, på juldagarna, vi använde kondom alla tre ggr. Enligt mig fanns inget hål på nån av dem, men sperma kan ju ha lämnat någonstans och spridits nån väg.
Hon hade just haft sin mens!
Tre dagar efter att vi hade haft sex den första gången så tog hon ett akut p-piller. Men spydde efter ca en timme, ovetande om att man då borde ta en ny för att vara säker på att det fungerar.
För över en vecka sedan sade hon att hennes mens var försenad med 4 dagar. Och senast idag då jag frågade så finns inga tecken på att mensen är påväg...
Chansen är väl minimal men allt talar för att det är så.
Ett graviditetstest är handlat men hon vågar inte göra det.
Hon vill ha barn, men hon vill inte föda. Och jag känner inte att jag är redo ännu. Abort är inget alternativt. Vi vill inte döda något som redan lever. Den ångestfyllda pojkvännen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.01.2017
Hej,
Du skriver att hon just hade haft mens under julhelgen då ni hade sex, och att ni använde kondom. Då tror jag att sannolikheten är ganska liten att hon skulle vara gravid.
Precis som det står i kommentaren du har fått så kan ju mensen vara sen av många olika anledningar, och oftast får man inte veta vad det beror på att den är sen. Och eftersom din tjej inte äter p-piller så är det inget konstigt med att mensen inte är exakt.
Men snabbast får ni svar på saken genom att hon testar sig. Eftersom hon nu är över en vecka sen så borde det definitivt synas på testet om det är så att hon är gravid. Ta inte ut någonting i förskott utan testa först, sen kan ni börja bearbeta vad ni känner. Ni är ju väldigt unga, så oavsett vad ni väljer att göra så är det nog viktigt att båda vill samma sak och att er relation står på en stadig grund.
Men som sagt, jag tror inte att ni behöver oroa er.
Kram
Tessi