Gravid?
15.08.2017
Hej, min kille och jag hade int direkt oskyddat sex för han var inte in i mig. Han bara var på utsidan. Och han hade inte kondom. Och han kom inte heller. Jag tar inga piller. Men jag har fått problem med att ja helatiden måste och kissa, jätteömma bröst och då menar jag JÄTTEömma.och ibland mår jag dåligt. Är detta bara ett sammanträffande eller finns det risk att jag kan vara gravid??? Är jätteorolig och skulle inte vilja ta ett graviditetstest... Snälla hjälp mej! Är för ung för att bli förälder... Har från förr redan problem med ångest så det här blir det inte bättre av... *7,!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.08.2017
Hej.
Nej, du behöver inte oroa dig. Om han inte var inne i dig så finns det inget sätt för levande spermier att ta sig in och upp i livmodern. Spermier är inte magiska eller övernaturliga och de mår inte bra då de kommer i kontakt med luft eller smetas ut på huden. Så att man skulle bli gravid genom nån form av överföring med t.ex. fingrar är inte sannolikt.
Så jag gissar att dina ömma bröst beror mer på din menscykel, och illamåendet och behovet att kissa kan bero på nästan vad som helst.
Ta det lugnt och se till att ni har en kondom till hands om ni börjar närma er det skede då din kille skall komma in i dig.
Kram
Tessi