KÄRLEKS-PROBLEM
25.09.2020
Hej jag gilla en kille då som vi går samma klass han verka kolla på mig ibland o mina vänner säger alltid till mig men grejen e det Han o en annan tjej håller p med varandra i klassrumet o de gör mig irreterande ja var vän med han oså men it längre " vi pratar typ it alls" o jag vill veta om han gilla mig tbx men jag är för bylg o sga eller bli sårad.

Ungdomsinformatör Kix svarar
28.09.2020
Hejsan!
Om han tittar på dig ofta så kan nog det vara ett tecken på att han är lite intresserad av dig. Du kanske kan prova titta på honom också nu som då, och se om era blickar möts. Då kan du prova le åt honom :)
Du säger att du vill veta om han gillar dig tillbaka men är för blyg för att fråga. Kanske du på något vis kan börja prata med honom lite mera (antingen ansikte mot ansikte eller via internet), och på det sättet visa att du är intresserad av honom som person. Fråga frågor av honom, skratta om han säger något kul, och ge en komplimang ibland. Då gör du att det blir lättare för honom också att våga säga till dig om han är intresserad. Det blir lättare att fråga om den andra är intresserad om man från förr också pratar lite mera. Det kan kännas jätteläskigt att fråga en sån sak, men det är enda sättet att veta säkert. Om man lär känna varandra bättre så blir det ju också lättare att veta om den andra är någon man vill vara tillsammans med eller inte.
Lycka till!
Kram, Kix