Paranoid!
20.10.2017
Hej! Jag undrar om det finns nån risk att jag skulle vara gravid.
Jag och min pojkvän hade sex den 16 och 18 oktober. Vi använde kondom och p-piller som preventivmedel båda gångerna. När vi hade sex den 16 så kom min pojkvän men fortsatte ändå med samma kondom på tills jag också kom. Efteråt kollade vi om kondomen ännu var hel och det var den. Jag frågade också om han fortfarande var hård medan han fortsatte efter han hade kommit. Han sa att han var hård men inte lika hård som han var när vi började. Han är även ganska så säker på att han inte blev helt mjuk då han fortsatte. Är det fortfarande nån risk att jag skulle kunna vara gravid?
När vi hade sex den 18 kom jag men inte han, dock blev det ganska "våldsamt" (det var fortfarande skönt men jaa jag hoppas ni föstår haha) efteråt kollade vi om kondomen var hel och det var den, men så började vi fundera varför det var vitt inuti kondomen eftersom han inte kommit, men nu i efterhand så tror jag det var "precum" har ingen aning vad det är på svenska haha. Jag vet inte varför jag skulle kunna vara gravid pga det här jag berättat men jag är ändå väldigt paranoid. Rädd liten tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.10.2017
Hej.
Eftersom du äter p-piller och ni använde kondom så är det väldigt osannolikt att du skulle vara gravid. OM du skulle vara det så är det inte heller sannolikt att du skulle märka av några förändringar ännu.
Efter att killen har kommit är det nog bra om man byter kondom, men i allmänhet brukar killen mjukna ganska snabbt och inte klara av att fortsätta så det brukar "lösa sig själv". Men i fortsättningen så kan ni alltså byta kondom då han har kommit om ni vill minimera risken att kondomen skall spricka och sperman komma in i dig. Fast i.o.m. att du äter p-piller så är du väldigt skyddad ändå. Precum kallas för försats på svenska.
I ditt fall ser jag ingen anledning att nojja dig över graviditet. Det är helt enkelt inte rött sätt att bli gravid att ha sex med både p-piller och kondom.
Bara att fortsätta :)
Kram
Tessi