Zoely p piller
10.10.2019
Hej, jag slutade med p piller i somras när det blev brist på en del p piller. Jag åt då Zoely och var väldigt nöjd med dem. Då jag slutade visste man inte när de skulle bli tillgängliga igen. Jag undrar nu om ni vet eller kan ta reda på om de ännu är slut eller om de har kommit tillbaka? S

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.10.2019
Hej.
Så vitt jag vet finns de nog tillgängliga igen, och av många p-piller finns det andra sorter som innehåller exakt samma mängd aktiva ämnen, som alltså i princip är helt samma sak men bara heter någonting annat. Om du har piller kvar på receptet så kan du gå till apoteket, annars kontaktar du din preventivrådgivning.
OM pillren skulle ta slut igen så tycker jag att du skall kontakta preventivrådgivningen, eftersom det inte är bra för kroppen om du slutar - och sedan börjar igen. Men nu kan vi inget åt det som redan har hänt utan kan bara gå vidare.
Kram
Tessi